Παρασκευή 8 Μαΐου 2009

Ο ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΩΝ ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ

Ένας άνδρας 92 χρονών, πολύ προσεγμένος και εμφανίσιμος
γιά την ηλικία του, πέρασε την πόρτα ενός γηροκομείου.
Η γυναίκα του πέθανε πρόσφατα στα 70 της κι έτσι ήταν
αναγκασμένος να εγκαταλείψει το σπίτι όπου ζούσαν μαζί.
Μετά από αναμονή αρκετών ωρών στον προθάλαμο
του γηροκομείου, του είπαν ότι το δωμάτιό του ήταν έτοιμο.
Στηριζόμενος στο μπαστούνι του και χαμογελώντας πλατειά,
ακολούθησε τη νοσοκόμα. Εκείνη, μέχρι να φτάσουν,
του περιέγραψε το δωμάτιο που του είχαν ετοιμάσει,
λέγοντάς του ότι δεν είναι τίποτα ιδιαίτερο και πως
επειδή δεν έβρισκαν κουρτίνα, έβαλαν στο παράθυρο
ένα σεντόνι. Εκείνος της είπε ότι το δωμάτιο του αρέσει
πάρα πολύ και έδειχνε ενθουσιασμένος, όπως ένα μικρό παιδί
που μόλις του χαρίσανε ένα παιχνίδι! Η νοσοκόμα του είπε
ότι ακόμα δεν του έδειξε το δωμάτιο. Πως ξέρει ότι του
αρέσει; Εκείνος την έπιασε απαλά από το μπράτσο,
της ζήτησε να σταματήσουν γιά λίγο και της είπε...

Δεν έχει καμία σημασία αυτό. Η ευτυχία είναι κάτι
που το επιλέγω προκαταβολικά. Είτε θα μου αρέσει το δωμάτιο
είτε όχι, δεν έχει να κάνει με τα έπιπλα και τη διακόσμηση,
αλλά με το πως αποφασίζω εγώ να το δω. Έχω λοιπόν ήδη
αποφασίσει ότι το δωμάτιό μου μου αρέσει. Είναι μιά απόφαση
που παίρνω κάθε πρωί που ξυπνάω. Έχω να διαλέξω:
Ή θα περάσω τη μέρα μου στο κρεβάτι μετρώντας τις δυσκολίες
που μου δημιουργούν τα μέρη του σώματός μου που δε δουλεύουν
πλέον καλά, ή θα σηκωθώ και θα ευχαριστήσω το θεό γιά εκείνα
που ακόμα λειτουργούν. Κάθε καινούργια μέρα είναι ένα δώρο
και όσο θα μπορώ να ανοίγω τα μάτια μου, θα εστιάζω στην κάθε
καινούργια μέρα και στις ευτυχισμένες αναμνήσεις που έχω
μαζέψει κατά τη διάρκεια της ζωής μου. Τα γεράματα είναι όπως
ένας τραπεζικός λογαριασμός. Εξαργυρώνεις όσα έχεις
αποταμιεύσει στην πορεία. Γι' αυτό σε συμβουλεύω
να αποταμιεύσεις όση ευτυχία μπορείς στο λογαριασμό
των αναμνήσεών σου και σ' ευχαριστώ γιά τη συνδρομή σου
στην αύξηση του δικού μου λογαριασμού ευτυχισμένων αναμνήσεων,
τον οποίο εξακολουθώ να γεμίζω. Και όσον αφορά την ευτυχία,
να θυμάσαι αυτά τα πέντε απλά πραγματάκια:

1) Απάλλαξε την καρδιά σου απ' το μίσος.
2) Απάλλαξε το νου σου απ' τη στενοχώρια.
3) Ζήσε απλά.
4) Να προσφέρεις περισσότερα.
5) Να προσδοκάς λιγότερα.